Starostwo Powiatowe we Wschowie
67-400 Wschowa
tel. 65 540-48-00
e-mail: powiat@wschowa.com.pl

Podsumowanie projektu Fundacji PZU „Teatr i muzeum miejscem nowych doznań”

Print Friendly, PDF & Email

Grudzień 2013 roku i styczeń 2014 roku dla uczniów i nauczycieli Szkoły Podstawowej w  Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym we Wschowie był czasem, który podsumował realizację projektu „Teatr i muzeum miejscem nowych doznań”.

Projekt napisany przez nauczycieli Szkoły Podstawowej i Stowarzyszenie Na Rzecz Osób Niepełnosprawnych „Nasz Ośrodek”, finansowany był ze środków Fundacji PZU w kwocie 10.823.00 zł, dzięki ogłoszonemu konkursowi dotacyjnemu „PZU z Kulturą” 2013 r. Była to już kolejna niezapomniana przygoda zrealizowana dzięki wsparciu Fundacji, z czego niezmiernie się cieszymy.

Projekt skierowany był do uczniów Szkoły Podstawowej, a jego głównym celem było umożliwienie dzieciom z małej miejscowościuczestniczenia w wydarzeniach kulturalnych. Założone cele zrealizowaliśmy poprzez cykliczne wyjazdy do teatrów.

Pierwszym z nich był wyjazd do Teatru Lubuskiego w Zielonej Górze na sztukę pt: „Dr Dolittle i jego zwierzęta” połączony ze zwiedzaniem Muzeum w Ochli. W czerwcu wyruszyliśmy w daleką podróż do Biskupina, gdzie poznaliśmy początki naszego państwa. Tuż po wakacyjnej przerwie braliśmy udział w premierowym spektaklu sztuki pt. „Co krokodyl jada na obiad?” we Wrocławskim Teatrze Lalek. Niezapomnianym przeżyciem było po spektaklowe spotkanie na warsztatach teatralnych i możliwość spróbowania swoich sił w trudnej roli aktorskiej. Tego samego dnia zwiedzaliśmy również Ogród  Botaniczny i Starówkę Wrocławia. Swą wędrówkę szlakiem teatrów zakończyliśmy wizytą w Teatrze Muzycznym w Poznaniu oraz w Teatrze Lubuskim w Zielonej Górze. Sztuka pt. „Dziewczynka z zapałkami” bardzo nas wzruszyła i wprowadziła w klimat przygotowań do  Świąt Bożego Narodzenia. A co najważniejsze uwrażliwiła nas na potrzeby drugiego człowieka. Spektakl  „Trzy Świnki” przypomniał, że ważną sprawą w naszym życiu jest porządek wokół nas.

Realizacja projektu była dla nas wielką przyjemnością. Jako nauczyciele mamy satysfakcję, z tego, że udało nam się wprowadzić uczniów w świat kultury i sztuki. Niezapomniane wrażenia i radość  naszych uczniów jest najlepszym dowodem na sensowność realizowania projektów edukacyjnych.

W imieniu  wszystkich realizatorów, a przede wszystkim uczniów i ich rodziców serdecznie dziękujemy za wsparcie wnioskodawcy: Stowarzyszeniu Na Rzecz Osób Niepełnosprawnych „Nasz Ośrodek”, nauczycielom za pomysł i realizację oraz Fundacji PZU za spełnienie dziecięcych marzeń.