Starostwo Powiatowe we Wschowie
Plac Kosynierów 1c
67-400 Wschowa
tel. 65 540-48-00
e-mail: powiat@wschowa.com.pl

AE:PL-31847-18746-TTFUS-21

Informacje o Starostwie Powiatowym we Wschowie w języku łatwym do czytania (ETR – Easy To Read) 

Podstawowe informacje o Starostwie Powiatowym we Wschowie


Godziny otwarcia urzędu: poniedziałek od 7:00 do 16:00,

wtorek, środa, czwartek od 7:00 do 15:00, piątek od 7:00 do 14:00.

Możesz załatwić sprawy urzędowe z domu. Więcej informacji o tym jak załatwić sprawę jest na stronie: www.wschowa.info.


Przykłady zadań Starostwa Powiatowego we Wschowie


Powiat opiekuje się szkołami innymi niż podstawowe oraz szkołą specjalną.

Powiat dba o transport i drogi.

Powiat opiekuje się środowiskiem i przyrodą.

W Starostwie Powiatowym jest Powiatowy Rzecznik Konsumentów. Pomaga on za darmo w zakresie ochrony praw konsumenta.

W zakresie ochrony praw konsumenta znajduje się pomoc w sprawach kupowania i zawierania umów.


Dostępność Starostwa Powiatowego we Wschowie

dla osób z niepełnosprawnościami


Przy budynku urzędu znajduje się podjazd oraz miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.

Pracownik urzędu może wyjść na zewnątrz do osoby ze szczególnymi potrzebami.

Osoba z niepełnosprawnością

może załatwić sprawę urzędową poza biurem.

W budynku jest winda.

Winda ma komunikaty głosowe

i oznaczenia w alfabecie Braille’a.

Na parterze budynku jest toaleta dla osób z niepełnosprawnościami.

W urzędzie możesz skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego.

Musisz powiadomić o tym urząd 3 dni przed wizytą.

W zgłoszeniu musisz napisać:

  • imię i nazwisko
  • adres
  • numer telefonu
  • e-mail
  • datę twojego przyjścia do urzędu
  • jakie masz trudności w komunikacji
  • opis sprawy do załatwienia w urzędzie

Zgłoszenie możesz złożyć przez:

e-mail: b.szymanska@powiat.wschowa.com.pl,

telefon: 65 540 22 09,

sms: 697 434 722.

Do budynku możesz wejść z psem przewodnikiem.


Kontakt ze Starostwem Powiatowym we Wschowie


Poczta tradycyjna na adres:

Starostwo Powiatowe we Wschowie Plac Kosynierów 1c

67-400 Wschowa

Starostwo Powiatowe we Wschowie znajduje się E-mail: powiat@wschowa.com.pl

Elektroniczną skrzynkę podawcza ePUAP:

/spwschowa/skrytka

Telefon: 65 540 48 00

Skrzynka podawcza na parterze budynku.

YouTube